måndag 17 augusti 2009

Han är rolig, den där Aaron!

Idag var första dagen efter sommarledigheten för Aaron och han var så glad att se alla de andra barnen igen. När jag kom och hämtade honom på eftermiddagen sprang han och hämtade sina skor och hoppade upp på bänken i hallen. Medan jag satte på hans skor frågade jag: -Vad har du gjort idag då? Då svarade han: -Aaron doppat Eleonora!

Hmmm, hur gör man då för att inte bli smått röd i ansiktet när Eleonoras pappa står brevid????? Jag vet att det enda han vet om doppa är att doppa kex i saft eller smörgås i mjölk så jag förstod att han menade att han och Eleonora (som han är väldigt förtjust i vilket gjorde det hela ännu mer komiskt) hade doppat smörgås i mjölk under eftermiddagens mellanmål. Jag svarade snabbt: -Jaha, har ni doppat mackorna i mjölken, du och Eleonora? Vad gott!

Sen stack vi där ifrån!

Ja, vad säger man bortsett från att barn är helt fantastiska?

Han är rolig, vår lilla Aaron!

Inga kommentarer: