söndag 12 februari 2012

En tavla

I helgen har vi pyssla och fixat och trixat här hemma...så skönt. Alla smågrejer som ligger på ens axlar men aldrig blir klara, just dom projekten har vi börjat ta tag i nu, och så en massa annat kul är klart!

Mannen har börjat fixa med lister, jag har tapetserat en våd i trappan som Aaron slet loss en bit av (ja, precis, slet loss!!!! En liten nyfiken 3-åring kunde inte bara låta bli att pilla upp ena hörnet och drrrrrrraaaa när mamma och pappa inte såg) för över 1 år sedan...skämsigt att vi inte gjort det tidigare men man blir hemmavan...

Ny tavla gjord av ett gammaltloppisfynd!
Sen har jag som sagt gjort roliga saker också. Som att gå påloppis och hitta en gammal tavelram för 25 kr och gjorde om. Jag slipade bort guldfärgen och målade den vit,sen klistrade jag dit tre små vita fåglar på ramen. Nu sitter den precis så på övervåningen. Idén fick jag på en blogg (kommer inte ihåg vilken) här på nätet och var ju bara tvungen att göra en själv. (Ursäkta dåliga bilder, det är ju omöjligt att fota i denna mörka årstid!)

Nu hänger den på övervåningen!
Och så har jag börjat göra en sänggavel till Aarons säng. Den är nu utsågad i mdf-skiva och spacklad, i veckan ska den målas och förhoppningsvis bli färdig! Då ska jag visa bilder!

Ha nu en trevlig söndagskväll!
Ny vecka imorgon, nya möjligheter! Härligt!

Kram!

Inga kommentarer: