torsdag 13 oktober 2011

Att hitta sina medsystrar

Möten med människor är intressant, mycket intressant. Att man kan uppleva vissa så OTROLIGT härliga, positiva, energigivande och älskvärda medan andra enbart fungerar som energitjuvar...vad gör man med energitjuvar brukar jag fråga mig själv ibland? Sådana som bara suger ur energi och ger en huvudbry, sådana som av någon anledning får en att må konstigt, dåligt och osäkert men man kan inte sätta fingret på riktigt varför.....de bara är energitjuvar....de bara finns som en mörk skugga omkring en utan att man kan förstå varför...vad gör man med dem när man inte kan bryta sig loss för det finns så många andra gemensamma relationer som man vill ha kvar?????

MEN, vilken tur att man i andra möten istället finner sina medsystrar, de som förstår bara av att titta, de som talar direkt tills ens hjärta utan att öppna munnen, de som får en att skratta högt bara genom att komma upp i ens tankar då och då...de som bara är men förgyller ens liv på ett sätt som man bara inte kan beskriva...sådana som man bara måste ha i sitt liv för att kunna överleva!

Jag har hittat flera medsystrar, vi har gått igenom ganska samma öden utan att veta om det men känt att vi hör ihop, andra har jag följt sedan vi var små och två har jag fått genom att träffa Matthias, mina svägerskor, ni är fantastiska, en har jag blodsband till - min storasyster - en livlina för mig.

Och så dessa energitjuvar....DE SÄGER JAG HEJ DÅ TILL NU OCH STÄNGER DÖRREN!
Medsystrar....ER ÖPPNAR JAG DÖRREN FÖR OCH BJUDER IN!!!!!! NI ÄR ALLTID VÄLKOMNA, vi hör ihop!

2 kommentarer:

Sarah sa...

Bra skrivet. kram

Anonym sa...

Fiiint! Kram från en svägerska
L.