måndag 29 november 2010

En sån dag

Idag är en sådan dag då jag borde stannat i sängen hela dagen, inte gått upp alls...
Började med en matlåda som inte kom med till jobbet. På väg till matbutiken på lunchem skulle jag posta alla tackkort från bröllopet i somras (ÄNTLIGEN!!!!) men de bara slank ur händerna på mig och landade DJUPT nere i en snödriva, så där stod jag ett bra tag och letade för att få upp alla, sedan var det bara att börja torka.
När jag skulle sätta mig i bilen efter jobbet för att åka och hämta Aaron på dagis startade inte bilen. Död. Stendöd. Fick ringa pappa som kom och hämtade mig och sedan Aaron = försenad till dagis och ingen tripp till ICA Maxi för att handla mat. Väl hemma hade luftvärmepumpen ballat ur så innetemperaturen låg på 17,5 grader...

Fick nu reda på att bilen måste bärgas bort imorgon och eftersom den har automatlåda kan man inte dra eller putta den eftersom den har "parkeringsväxel" ilagd, den måste alltså lyftas upp på bärgningsbilen och lyftas in i verkstaden. Vill inte veta hur många 1000-lappar detta kommer att kosta...

Så nu lämnar jag in för idag, innan nästa olycka ramlar över mig!
Hoppas på en bättre dag imorgon!

God natt!

5 kommentarer:

Lena sa...

Nej fy sjutton vad tråkigt:(
Här har vi också haft en sådan tråkig period när allt har gått åt skogen. Först gick pannan sönder nästan samtidigt som diskmaskinen och nu har bakluckan på bilen fryst så den öppnar sig när som helst när man är ute och åker eller så går den inta alls att stänga, trååååkigt!
Hoppas allt går bättre idag och att ni mår bra!
Kram

Fröken K sa...

Oj oj oj, att det kan bli så många error på samma dag. Hoppas dagen idag är full av fina överraskningar istället. :)

Johi sa...

Oj, många tråkiga saker idag... Tänk på att morgondagen kan bara bli bättre. Sov gott och skratta åt eländet!

Vårt Svarta Hus sa...

Oj så mycket på en gång,men det kan ju inte bli värre nu då, så veckan blir nog super duper.
Kram

angylp sa...

Hej Jenny,

var en av de lyckliga som fick tackkortet men det såg helt ok ut..tack för det fina kortet och att veckan som går nu blir bättre än vad det var i måndags! Kram