söndag 7 november 2010

Syskontankar

Aaron pratar mycket om bebisen i magen, klappar min mage och säger "Hej Bebisen! Vad gör du där inne? Jag tror att han LÄNGTAR efter att bebisen ska komma ut till oss, och vem gör inte det?

Och så idag när han hade badat tittar han på mig och säger: Mamma, bebisen i din mage får INTE åka till himlen! Om den gör det så måste vi hämta ner den igen, med en ballong! Den ska vara hos oss...sen kom en tankepaus...sen säger han: Och så måste vi hämta ner lillebror från himlen också, han ska inte vara där!

Tänk om vi ändå kunde hämta lillebror, svarar jag...tänk om vi bara kunde hämta hem honom...

Ja, ingen tvekan på att Aaron vill ha syskon och jag är säker på att han kommer ta hand om den lilla som bara en storebror kan!!!!

4 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Han kommer bli världens finaste och omtänksammaste storebror, precis som min stora kille blivit. Och han kommer med all sannolikhet berätta för sitt nya syskon att det minsann har två storebröder! Det har min stora kille gjort. Och gör.

Kram på er alla!

Johi sa...

Vilka tankar dom har...klart att han och ni gärna vill hämta ner lillebror men ni har en finfin liten ängel som vakar över er och alltid finns i era minnen. Och jag är säker på att ni kommer få världens finaste lillebror eller lillasyster!

Kram

Anonym sa...

Men va fin han är! Otroligt fina tankar. Barn är verkligen otroliga! Kram

Vårt Svarta Hus sa...

han är så söt, saknar honom massor nu...