måndag 27 september 2010

Aaron ska bli storebror!

Nu, idag, på min födelsedag av alla dagar på året är tiden inne, jag vågar berätta, jag känner mig mogen at berätta...Aaron ska bli storebror!

För mig är det här något så ofantligt stort så jag tänker inte ens försöka sätta ord på det. Jag har sällan, för att inte säga aldrig, upplevt en sådan lycka och en sådan längtan!!! När Aaron skulle komma visste jag ju inte vad som väntade mig (och tur var väl det för då hade jag aldrig stått ut med längtan efter honom) men det vet jag ju nu! En liten goding! En liten människa! En oändlig kärlek! Att vi sedan har längtat, väntat, önskat, undrat, känt förtvivlan och djup sorg över att det tagit så lång tid gör glädjen och förväntan ännu större. Att vi förlorat en liten pojke som valde att bli en liten ängel gör oron gigantisk.

Nu ber jag livet om att få behålla den här lilla fisen, att få höra det första andetaget, att få krama den, pussa den, älska den, höra den skratta och gråta. Nu ber jag livet om att han/hon ska få leva tillsammans med mamma, pappa och storebror. Vi ska ta hand om dig, du är SÅ otroligt välkommen!

15 kommentarer:

Mellan fyra väggar... sa...

Men vad roligt!!!! Stort grattis!!!

Kram Sandra

a piece of happiness sa...

OJ, vilken gullig liten nyhet så här i bloggvärlden. Då är du alldeles yr nu då?

STORT GRATTIS!

Kram LiseLotte
(fd Inte bara mamma)

s.m.i.l.e sa...

Å så glad jag blir för er skull! GRATTIS!!! Jag håller alla tummar i världen för er. Ett tips, försök mota bort oron (jag vet att det är stört omöjligt) men försök. Unna dig att vara gravid och njuta. Jag vågade inte riktigt, och det är jag lite ledsen för. Så NJUT av att du är gravid igen. Du har ett litet mirakel i magen. Många varma kramar från en medsyster. Och stort tack för awarden, förresten! Jag blev så glad, har bara inte hunnit reagera.

:-)

Camilla sa...

Grattis Jenny! :o) Jag håller tummarna och tänker på dig!

Johi sa...

Stort grattis! Jag håller tummar och tår för att allt går bra! Kram

Lindis sa...

Sååå kul ju!!! Längtar till vårdagarna när vi får träffa den lilla.
KRAM
Faster

Anonym sa...

Stort GRATTIS till er! Förstår att känslan är obeskrivlig och att oron är stor men jag hoppas att du ändå kan njuta av graviditeten. Kram

Maria sa...

Så himla fantastiskt! Grattis till er alla! KRAM

Kärleksallen sa...

Men åhhh va roligt!!! Stort GRATTIS!!! Kramar Johanna

vitagavlar.blogspot.com sa...

Åh, vad roligt! Stort GRATTIS! Håller tummarna för er!
Och grattis på födelsedagen (i efterskott)!
Kram Lisa

♥ mamman i huset ♥ sa...

Grattis! Vad spännande och underbart roligt.

Kram!

Lena sa...

Grattis!!! och grattis till födelsedagen också:) Lycka till och jag ska också hålla tummarna.
Kram Lena

Mrs T sa...

Så himla underbart Jenny!! Förstår att lyckan är total men att oron finns där. Hoppas av hela mitt hjärta ni inom ett antal månader får träffa den nya familjemedlemmen!
Grattis till er alla!

Kram Madde med familj

Ullis sa...

Gud så roligt, Jenny!!
Jättegrattis, verkligen!!
Hoppas du och bäbisen får må bra hela vägen ut!!
Stor kram! <3

Heidi sa...

Har just hittat din blogg, och jag är så glad för er skull att ni ska få tillökning! Hoppas allt går bra denna gång. Vi har själva mist vår dotter nr 2, men nu i sommar kom våran lilleman till oss, efter en bra, men spännande graviditet. Önskar er all lycka!!!