söndag 8 augusti 2010

Vår entré

Idag har jag hunnit med mycket. Medan mannen bytte den sista panelen på garaget (därav den skymtande stegen och omålad panel) har jag fixat och donat med blommor till framsidan. Flera av de blommor som vi haft på vår terass på baksidan fick flytta till framsidan, där gör de mer nytta nu när jobb och dagis snart drar igång med full rulle! Bakom det vita ribbstaketet gömmer vi soptunnorna, för de är ju något nödvändigt ont som är fula och luktar illa (oftast)!
Jag hittatde jättestora och fina Bollkryss på en lokal blomsterhandel också och de sålde skönheterna billigt, 2 st för 149 kr! Jag valde en vinröd färg för att de är så fina på hösten, och så passar de fint till vårt gula hus också.

Nu har också min fina "Welcome-skylt" fått en bra plats, jag har flyttat runt den både ute och inne, men här passar den riktigt bra tycker jag!

Imorgon kommer hantverkaren och tittar på om min dröm om takkupor kan bli verklighet, så håll tummarna!!!! Dess värre har de redan gett besked om att det alltid blir DYRT att växla av takstolar, men jag lever på hoppet tills imorgon eftermiddag, man vet ju aldrig, menar jag....

STOR KRAM!

4 kommentarer:

Lena sa...

Fint ni har det! Hoppas hantverkarna lämnar ett glädjande prisförslag:)
Kram

s.m.i.l.e sa...

Va roligt! Der ser ut att vara ett liknande ribbstaket min man snickrade ihop igår för att dölja våra sopor! :-)

vitagavlar.blogspot.com sa...

Vilken fin & välkomnande entré!
Kram Lisa
Jag håller tummarna, det finns ju rotavdrag;-)

Karolina HD sa...

Hej Jenny! Jag hittade till din blogg via en annan och så tänkte jag att jag skulle höra av mig. Vilken mysig blogg du har!! Jag ska egentligen plugga till en omtenta den 20 augusti men men... Nu hamnade jag här istället :-). Vi får se till att ses snart!! Kramar Karro (Linköping)