söndag 22 augusti 2010

Aarons nya skor

Nu till hösten behöver Aaron nya skor, nya springskor, som Aaron själv säger. Jag har letat och letat och letat men inte hittat några som har varit bra. Antingen för tjocka, för tunna, för somriga eller för fula. Uppgiven gick jag härom dagen in på Diedrichmann (eller hur nu den där tyska skokedjan stavas), har aldrig hittat någonting där innan så mina förhoppningar var låga. Men där stod de!
169 kr betalade jag för dessa coola små basketkängor! Ett riktigt kap, tycker jag! (Han behöver nog dock ett par streetskor/gympaskor som är lägre också, men detta var i alla fall en RIKTIGT bra början!) På insidan av skon finns en dragkedja så de behöver aldrig snöras upp och knytas för att tas av och på, vilket är bra för en liten 3-årig kille som bara vill få på sig skorna och springa ut.
Han är så stolt över sina nya skor och det gör ju mammahjärtat riktigt lyckligt!
Nu sticker jag till Helsingfors några dagar på jobb, men jag återkommer när jag är på hemmaplan igen!

KRAM!

4 kommentarer:

Sofie sa...

Deichmann tror jag att de heter. Fanns i Wien när jag bodde där. :)

vitagavlar.blogspot.com sa...

Jättefina! Praktiskt med dragkedja, de är inte så förtjusta i Nellis Converse på dagis;-)!!!
Ha en skön vecka! Kram Lisa

Lindis sa...

Så fina! Saknar honom ganska mycket nu. Kan du lägga in en färsk bild på honom??

KRAM

Maria sa...

Snygga!