måndag 30 mars 2009

Påsken är här!

Idag har jag och Aaron haft ytterligare en ledig, fantastisk vårdag! Sol, nästan 10 grader varmt och vårkänslor i hela kroppen! Jag passade på att påskpynta lite grann och det känns så roligt när man har barn, man ser att han tycker att det är så roligt och man vet ju själv hur det kändes när mamma plockade fram pynt inför en högtid, det var ju total lycka! Därför skulle jag kunna pynta huset lika mycket som en amerikansk julgran, bara för att se Aarons glädje. Men jag gör inte det, jag håller mig till påskris och lite tuppar och hönor! Jag tycker att björkris är så risigt (kanske just därför det kallas ris!?!?) och inte så snyggt så i år har jag tagit in grenar från päron- och äppleträdet och det blev riktigt bra tycker jag!
Äpple- och pärongrenar som påskris
Tog in dem för ca 1 vecka sedan så nu börjar de slå ut, hoppas att det kommer små äppelblom till påsk!

Trappan blev pyntad med påskliljor, penseer och murgrön

Jag älskar hjärtat i bakgrunden

Om lusten faller på ska jag så blomfrön ikväll. Vi har köpt en del som vi ska plantera ut i trädgården, men de måste förkultiveras inne och det är hög tid nu. Lavendel, Akleja, blandade sommarblommor, passionsblomma och en del annat fint. Vi får se om de små fröna hamnar i jorden ikväll!


Inga kommentarer: