lördag 28 mars 2009

Jag drömmer mig bort....

Idag väckte Aaron mig 05.30 genom att peta mig i ögonen samtidigt som han sa "mammas öga där", sen slog han båda händerna i madrassen och hojtade "upp, upp, upp!" Så vad gör man, jo man går upp. Och vad mötte mig? En så dimmig dag att himlen tämligen låg på marken....var är våren? Hoho, våren, var är du? Det är dags att komma fram nu!!!!!

Men jag är inne och drömmer mig bort....Till en vinterträdgård/uterum där jag kan sitta och läsa tidningar eller pyssla bland mina blommor. Jag drömmer också om att bygga ett litet hus till Aaron där han kan sitta och kuckilura på sommarkvällarna eller bjuda kompisar på saft och bulle på den lilla trappan som ska vara utanför. Jag drömmer även om att bygga ut vårt hus med ett rum som skulle vätta mot baksidan, utan insyn, med fönsterdörrar som man skulle kunna öppna och gå rakt ut på gräset, där skulle vi ha vårt sovrum. Ja, jag drömmer storslagna drömmar som kanske aldrig slår in, men det viktigaste är att drömma om framtiden för kanske, kanske det blir sant någon gång, allting blir ju trots allt vad man gör det till!

Och om inte i sommar så ska jag väl kunna spika ihop ett litet kryp in till Aaron nästa sommar? Då är han ju större och har mer behållning av det. svårt kan ju inte det vara.....

Inga kommentarer: