tisdag 10 mars 2009

Bästa Pias Botaniska!

Om ni någon gång har vägarna förbi Norrköping tycker jag att ni ska bege er till Västgötegatan 30. Inte bara för att se det otroligt fina Industrilandskapet som staden är känd för utan främst för att besöka Pias Botaniska - Blomster och Kutiosa. Det är en så mysig liten butik, i ett gammalt hus med egen gård där man kan hitta allt som gör en glad! Och Pia själv är utan att tveka, den mest trevliga butikssäljaren jag har träffat!

Hon säljer stickblommor, krukväxter, småplock och mindre möbler, allt i en härligt gammaldags stil. Själv brukar jag gå dit på lunchen ibland, bara för att få lite glada skratt och härliga intryck.
Nästa gång jag är där ska jag be att få ta några foton och lägga ut här på bloggen.

Så kom ihåg, Västgötegatan 30, Pias Botaniska nästa gång ett Norrköpingsbesök står på "att-göra-listan".

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset skulle gärna vilja se vallmon på Ven också. :)

Lindis sa...

Då tar vi det nästa gång jag kommer!!