onsdag 9 november 2011

pyssellängtan...

Nu börjar det så smått att klia i fingrarna efter att börja med allt advents- och julpyssel...eller det kliar inte i fingrarna, jag längtar rejält!
När man kikar runt på bloggar verkar jag inte vara den enda...och det bästa av allt är att jag den här julen verkligen kommer kunna ta vara på tiden eftersom jag är föräldraledig. Jag behöver inte hastköpa julklappar på lunchtimmen och jag behöver inte köpa en julgran  hos julgransförsäljaren på Hemköps parkering...nej, i år ska jag verkligen ta vara på dagarna och julstöka i min egen takt, hur mycket jag vill!

Längtar efter att få plantera massor av hyacinter till advent...
Å jag ska klä utegranen med belysning och hemmagjorda talgfigurer som fåglarna kan knapra på...

Åh, vad jag längtar till att få julpyssla i år!

Här i min pyssellåda ligger några godbitar som bara väntar på att få pryda vårt hus på många olika sätt!

Nu ska jag sova, måste ta vara på timmarna när man har en jättemammig liten 7-månaders pojke som vill upp till mamma flera gånger varje natt, sömnen blir knapp om nätterna just nu.

Kram!

Inga kommentarer: