torsdag 17 november 2011

Älskade, omtänksamma storebror

Idag var Aaron hos tandläkaren på 4-årskontroll. Alla tänder var på plats, inga tandtroll hade flyttat in och mamman (läs jag, Jenny) fick beröm över tandborstningen och blev helstolt! Efter det skulle vi bara fixa lite ärenden på stan, Aaron var trött efter dagis och inte alls på humör för att gå i klädaffärer. Han drog benen efter sig och klagade mest hela tiden på att det var varmt, kissnödigt eller något annat problem. Sen blev det helt plötsligt tyst...var är han nu, tänkte jag????...då stod han bredvid mig med en helt fantastiskt söt liten nallebjörn och så säger han:
-Mamma, kan vi inte köpa den här till Felix, den var så fin och gosig?

Jag smälte som smör i solsken. Visst kunde vi köpa den till Felix. Trots att han var trött, hungrig, kissnödig och allmänt trött på affärer tänkte han på sin lillebror. Inte på sig sälv, på att han ville ha en sak, nej han tänker på lillebror!  

ÄLSKADE, OMTÄNKSAMMA STOREBROR!!!!! Tänk om alla kunde ha en bror som du!!!!!
Aaron, du är bäst!

Nu har denna lilla björn fått flytta in i Felix säng, hoppas de sover gott i natt!

Nu ska jag sova i min säng! God natt!

Inga kommentarer: