söndag 6 juni 2010

Trädgårdsfix

Den här helgen har vi spenderat hemma i trädgården och det har varit SÅ skönt! Vädret har varit på topp och vi har bara njutit av dagarna och kvällarna!

4 sådana här stolar och ett runt bord var vi och hämtade hos mamma och pappa igår. Tanken är att de ska bli vita och fungera som utemöbler "utomhus" hos oss! Vi har nämligen en STOR altan under tak med både en matgruppsmöbel och fotöljer så denna ska alltså stå helt utomhus. En stol och bordet har vi redan borjat måla och jag lovar att ni ska få se resultatet när vi är färdiga. Jag tror att det kan bli hur bra som helst, men målningen kommer nog at ta sin lilla tid, men det får man stå ut med! Möblerna har stått på mamma och pappas magasin i 29 år och är mer eller mindre oanvända!!!!!!!! Till min stora lycka var de bara glada att bli av med dem!
Så här ser det ut när jag tittar genom altandörren! Jag älskar vårt trädäck och det var just det som var den övervägande faktorn att vi köpte huset i juni 2008.
Här kommer också en bild på vår nya uppbyggda plantering som vi gjorde tidigare i år!
Nu ska jag ladda för en ny jobbvecka med både möte med prästen (mindre än 2 veckor kvar nu!) och seminarium i Stockholm.
KRAM!

5 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Fina stolar! Kommer att bli fint på det underbara trädäcket.

Vill dock inte läsa om all värme, alla dofter och all sol... Här är det sååååååå kallt. Och imorse såg vi faktiskt snöflingor i luften.

Men snart har nog vi också sommar. Kram!

a piece of happiness sa...

Stor altan är ju så skönt. Er är verklig hur mysig som helst.
Vilka fina stolar. Ser fram emot makeovern.

LiseLotte

Lena sa...

Vad fiiint ni har det, ser så mysigt ut och stolarna kommer bli kanon tror jag.
Kram

s.m.i.l.e sa...

Känslan att gå barfota på ett trädäck på sommaren är oslagbar. Så länge man slipper träflisor i fotsulorna... ;-)

Superfina stolar. Vilken skatt! Kommer bli kanon i vitt på trädäcket.

Jag har en liten utmaning till dig på min blogg.

Camilla sa...

Superfina stolar, kommer att bli väldigt stilfullt att måla dem vita.
Camilla