måndag 16 februari 2009

GRATTIS MATTI!

Först vill jag bara säga GRATTIS MATTI, världens bästa kille och pappa, på födelsedagen!

Nu har mina föräldrar precis åkt hem, de har vait här och födelsedagsfikat med årets (för mig) första semla, gott!

Sovrummet ser numer ut som ett slagfält efter att vi har dragit ner 4 lager tapet, först en mintgrön, sen en reparationstapet, sen en målad vävtapet och till sist en jättegullig blommig tapet, originaltapeten från 1972. Det har nog varit en liten flicka som bott i vårt sovrum på 1970-talet. Här kommer en bild på tapeten, jag var tvungen att föreviga den på foto. Tänk dig denna som en fondtapet med vita väggar för övrigt. Jättegulligt i ett barnrum tycker jag! Så skulle man ha lite limegröna detaljer till. Flickrum brukar allt som oftast vara mest rosa men jag tycker att det kan vara gulligt med andra färger. Och mest gulligt tycker jag att det är när man blandar färger utan att tänka pojke eller flicka, kanske en rosa traktor på väggen eller varför inte mintgröna blommor? Vår som har gröna, ljusblå, lila och rosa djungeldjur på sin sovrumsvägg, toppade med en gul sol. I like!

Inga kommentarer: