måndag 11 april 2011

Ligga mjukt o skönt

Som ni märker har jag fortfarande inte riktigt kommit in i mina rutiner än, men jag njuter av mina fina pojkar och kan inte riktigt slita mig! Men idag är första dagen efter Mattis 10 pappa-dagar hemma så nu måste jag väl så smått börja titta på klockan och leva lite mer i rutiner. Men jag saknar bloggen lite också, så nu kommer inläggen säkert att bli lite tätare...

Hemma hos oss har vi sten- och trägolv vilket är alldeles för hårt för en liten kille att ligga på så jag tänkte sy en egen "madrass" till Felix som han kan ligga på och utforska världen runt omkring. Det känns också som att han syns mer om han ligger på en madrass och det är mindre risk att storebror springer på honom eller kör över med en radiostyrd bil eller någon annan leksak. En filt kanske kan gå bra, men det känns för hårt. Så jag ska åka och köpa en skumgummimadrass och klippa den till ca 1x1 meter. Sen ska jag klä den i detta tyg från Jofotex. I deras webbshop kostar det 159 kr/m. Det är så gulligt och kan nog vara riktigt roligt för en liten kille att ligga o titta på när han blir lite större, eller vad tror ni?
Ha en bra dag!!!

1 kommentar:

Sarah sa...

Gulligt. Jag skulle kunna köpa ihjäl mig på fina tyger.