fredag 15 april 2011

Kompis med vågen...

Så var det väl dags att börja tänka på att bli sams med vågen igen....jag känner mig väldigt taggad att komma i mina gamla slitna stuprörsjeans samtidigt som det känns rätt motigt att börja tänka på vikten...7 kg ska väck, hoppas det går snabbt! Men jag lägger min förhoppning till ammning, långa raska promenader med vagnen och mindre intag av godsaker.

Har ni några bra tips så meddela mig gärna!

Om ett par månader ska väl springskorna på och pilatesbollen fram också, men det får vänta ett tag till, måste ju vara lite snäll mot min kropp nu.


Ha en bra dag, allihop!

KRAM!

2 kommentarer:

Johi sa...

Vilken snygg våg, sån vill jag ha! Jag har ikväll ätit godis...inte gjort på flera veckor. Genom att bara vägra godis och kakor på vardagarna har jag gått ner 3 kg. Lite träning på det och man känner sig mkt piggare o finare. Har ingen direkt övervikt att jobba bort men mammamagen *suck* Den lösa skrynkliga degen som hänger över bikinitrosan - hur blir man av med den? ;-) Kram

Sofie N sa...

tänk på att det tar 9 mån att skapa gravidkroppen och att fogarna är mjuka säkert 9-12 mån efter förlossningen! ta det lugnt! :)