söndag 14 september 2008

Ny vecka

Nu står en ny vecka inför dörren. Den som gick var annorlunda. Att börja jobba var ovanligt, men faktiskt kul! Att lämna Aaron var otroligt ovanligt, och otroligt tråkigt! Han ska ju vara där jag är, känns det som! men han hade det så bra med pappa så det kändes skönt.
Dessvärre hade jag glömt bort hur trött man blir av att jobba, jag har inte somnat i soffan sedan sommaren 2007, men denna vecka somnade jag i soffan kan jag lova!

Jag önskar att jag hade mer tid i vår härliga trädgård, men lite tid i min oas blev det på eftermiddagen idag. Vi har mycket att göra och tiden räcker inte riktigt till men nu har vi börjat tömma altanen, ta bort alla sommarblommar och börjat plocka ner all vår frukt. Funderar på att köpa prydnadskål och ljung att ha ute på trappan, det är så fint. Men lite vemodigt känns det, sommaren är över och hösten står på trappan och knackar på dörren. Men hösten är ju också mysig, då får man tända ljus och mysa inomhus, och en och annan fika ute i solen, kanske det blir om man har tur! Och ska jag vara ärlig så längtar jag till jul.....men det får jag inte säga högt...tänk....första julafton som jag får vakna hemma hos mig, i mitt hus! Underbart!

Nu ska jag gå och plocka upp lite tavlor på vår nya tavellist som vi var på IKEA och handlade idag. Ett foto kommer lite senare.

Ha en bra kväll!
Kram!

Inga kommentarer: