måndag 23 maj 2011

Trädäcket


Nu återstår bara LIIIITE innan trädäcket runt vår friggebod är klart. Mannen har jobbat som en tok i helgen för att det ska bli klart och nu fattas som sagt bara några "plankor" innan det är klart att inredas! Vi satsar på att det ska vara klart till nästa helg!

Det kommer att bli ca 35 kvm stort och vi har tänkt ha någon form av solstolar där men jag tvekar lite....skulle nog hellre ha ett bord med stolar så att vi verkligen utnyttjar det, för det kommer att bli den bästa platsen i trädgården, enligt mig alltså! Vi har en jättefin vit grupp och ett stort vitt parasol som jag skulle vilja flytta dit, men mannen insisterar på att det ska vara solstolar och lite mer "relax". Vi får se. Den här bilden inspirerar ju dock till väldigt mycket relax, eller hur??? Jag tror stolen kommer från IKEA...Ja,vi får väl se var vi landar, men kul ska det bli att sätta tänderna i "inredningen", hur vi än bestämmer att göra!

Har någon av er förresten något riktigt bra knep hur man övertalar sin man att få måla sina barpallar i ek vita så får ni gärna höra av er! Jag vill ha dem vita men inte min andra hälft, han vill ha kvar dem i ek....hur vinner man kampen??? Ska kanske åka och köpa färg idag, då finns det ju ingen återvändå, eller???

KRAM!

Inga kommentarer: