fredag 3 april 2009

Ett litet tips...

...om du ska till Borås någon gång. Då måste du besöka butiken Hjärterum som ligger på Lilla Kyrkogatan 26. Jag var i Borås på jobbärende nu i veckan och gick och strosade lite för mig själv på stan efter arbetsdagens slut och då hittade jag den där helt underbara inredningsbutiken som man bara drömmer om! de har en hemsida också, www.hjarterum.se, gå in och kolla!

Annars spenderar jag all ledig tid i trädgården som vi nu vet vad vi ska göra med. Bilder och skisser kommer att komma här på bloggen i sinom tid. På framsidan blir det en utökad garageuppfart så att två bilar får plats i bredd, denna ska byggas upp av ljusgrått marktegel. Ny trappa till entrén, också den i ljusgrått marktegel. Den gamla tagghäcken är borta (tur att jag har en så bra sambo!) och istället ska vi plantera en häck av Häggmispel. Ett vitt staket med liggande ribbor och tillhörande grind ska upp så att vi har baksidan för oss själva. Den ska med tiden bli min oas.... En gång av grus och marktegel ska anläggas runt huset så att vi slipper gå på gräset. Ska bli fantastiskt för det finns liksom inget gräs kvar, mer bara en gyttjig gång.

På baksidan ligger vi lågt, har köpt en massa fröer som jag just nu vårdar väldigt ömt i gästrummet, Sommarlavendel, prydnadsgräs och Paradisblomster har redan tittat upp ur jorden. Alla fröer ska planteras i rabatterna på baksidan, lite huller om buller så att vi får en riktig sommarängskänsla!

VÄLKOMMEN VÅREN, JAG HAR VÄNTAT PÅ DIG!

Inga kommentarer: