fredag 17 april 2009

Det blir aldrig som man tänkt sig...

....är ett uttryck som jag verkligen kan använda idag. Slutade jobba 11.30 och såg fram emot en härlig dag i trädgården med Aaron. Vi hade en stubbfräsare här som var färdig när jag kom hem så vi stod och pratade en stund och vips kom en vindpust och blåste upp ett moln av sågspån som hamnade i mitt öga. Aj, men inte så farligt, tänkte jag. Gick och hämtade Aaron på dagis och insåg att det var DUBBEL AJ, AJ, AJ i ögat, och värr blev det! Till slut kunde jag inte öppna ögat och det fanns ingen annan väg att ta än till farbror doktorn....och vad hade hänt? Jo, jenny hade fått flera sår på hornhinnan! Bedövning av hela ögat (konstig känsla, vill jag lova) för att ens kunna öppna det, en herrans massa värktabletter mot smärtan och en veckas behandling mot eventuell infektion!

Den fina eftermiddagen ute i trädgården blev det inget med och som sagt....det blir aldrig som man tänkt sig!

1 kommentar:

Maria sa...

Aj, aj hoppas det blir bättre snart! Trevlig helg!